Ihan mitä vaan

MATKAILUSTA, MATKAILUN SÄHKÖISESTÄ LIIKETOIMINNASTA JA IHAN MISTÄ VAAN

maanantai 21. toukokuuta 2012

Nyt twiitataan!


Hei, sain twiitin

Puhelimeni visertää twiittin saapuneen. Itävallan Steiermarkissa sijaitsevassa Ramsaussa on ollut hyvä talvikausi. Twiitissä kiitetään kaikkia hyvään tulokseen vaikuttaneita. Mukava kuulla, että yhdessä suosikkimatkailukohteessani menee hyvin. Muutama vuosi sitten asiat olivat toisin, kun Keski-Eurooppa kärsi lumipulasta.

Twitteriä voidaan käyttää matkailukohteen markkinoinnissa perinteisesti ohjaamassa seuraajat kohteen kotisivulle. Twittermainonta voi olla innovatiivisempaakin. Kun tilaan esim. lentolipun ja twiittaan lentäväni Berliiniin. Berliinissä oleva seurauskohteeni monitoroinnin tuloksena lähettää viestin, että heillä on vapaita huoneita ko. ajalle. Berliiniläisessä yrityksessä seurataan sanaa: Berliini. Ja markkinointiviesti lähtee välittömästi , "tule meille". Sitä en osaa sanoa lähteekö viesti automaattisesti vai tarvitaanko manuaalista työtä.

Parhaiten twitterillä voidaan markkinoida ja myydä jollekin tietylle kohderyhmälle. Esim. hakusanalla luonto luontomatkailukohde saa  listan seuraajista, ilmaisen potentiaalisten asiakkaiden kortiston, joiden twiiteissä esiintyy sana luonto. Seuraamalla heitä kaikkia, matkailukohde saa paluuviestinä takuulla seuraajia, joille mainostwiittaukset lähetetään.

Twitteriä voidaan käyttää niin hyvässä kuin pahassa. Myös matkailussa. Seuraajien positiiviset twiittaukset saavat nostetta matkailukohteelle tai yritykselle. Negatiiviset vaikuttavat päinvastaisesti. Itse haen esim. hotellin nimellä tviittauksia ja selvitän mitä kohteesta kerrotaan ennenkuin teen lopullisen ostopäätöksen. 









2 kommenttia:

  1. Ottaakos Kiilopään Twitterin käyttöön?

    VastaaPoista
  2. Ilman muuta. Tämän päivän ja eilisen aikana sain lisää vinkkejä twitterin käyttöön markkinoinnissa.

    VastaaPoista