Ihan mitä vaan

MATKAILUSTA, MATKAILUN SÄHKÖISESTÄ LIIKETOIMINNASTA JA IHAN MISTÄ VAAN

keskiviikko 22. helmikuuta 2012

Tehtävä 10. Tehokas markkinointikampanja

Suuri lelukeräys-vuoden 2011 suurin markkinointiteko

Valitsin tehokkaaksi markkinointikampanjaesimerkiksi Cityconin Suomen kauppakeskusten toteuttaman "Suuri lelukeräys"-kampanjan, joka voitti vuoden 2011 markkinointiteko palkinnon.
Lue lisää vuoden markkinointiteosta klikkaamalla: Suuri lelukeräys- vuoden markkinointiteko.
Kampanjan toteuttivat Cityconin kauppakeskusten lisäksi Mannerheimin Lastensuojeluliitto ja Radio Nova.


Lelukeräykseen osallistui 18 kauppakeskusta ja päivän aikana kerättiin n. 100 000 lelua.


Auta, niin saat
Suuri lelukeräyksen tarkoituksena on saada lapset kokemaan antamisen ja auttamisen iloa, osallistumaan omilla valinnoillaan hyväntekeväisyyteen. Kaikki kerätyt lelut kierrätettiin  päiväkoteihin, sairaaloihin, diakoniatyöhön Venäjälle ja kehitysmaakohteisiin.
"– Lapselle lelulahjoituksen antaminen voi olla merkittävä kokemus – luopua jostakin hänelle itselle rakkaasta ja samalla tuottaa iloa toisille lapsille", suunnittelija Virpi MarkkanenMannerheimin Lastensuojeluliitosta toteaa. 

Kampanjan tehokkuus
Kampanjan tehokkutta kuvaa kerättyjen lelujen määrä n. 100 000 lelua, sekä kampanjaan osallistuneet lukuisat kauppakeskukset. Kampanja toteutettiin päivässä, itse asiassa iltapäivässä. Klo 11-14.00 leluja otettiin vastaan kauppakeskuksissa. Kampanja sai näkyvästi palstatilaa niin lehdissä kuin televisiossakin.
Näin uutisoitiin MTV 3:ssa suuresta lelukeräyksestä.

Kampanjan kohderyhmät
Kampanjan kohderyhmät olivat perheitä, joilla leluja lojui käyttämättöminä nurkissa.

Kampanjan arvostelut
Mielestäni "Suuri lelukeräys"-tyyppinen kampanja, toteuttuna yksittäisenä tapahtumana kerran vuodessa on paikallaan. Useammin toistettuna keräys hukkuu muihin keräyskampanjoihin. Suuri lelukeräys on osaltaan maailmanparantamista; kun antaa, niin saa. Se on myös ekologinen tapa jatkaa lelujen kiertokulkua.






1 kommentti:

  1. Minusta myös matkailussa pitäisi enemmän tehdä hyväntekeväisyyskamppiksia, sillä niistä saa markkinoinnin lisäksi hyvän mielen!

    VastaaPoista